title

Virtuálne rande s novým vzorkovníkom

13.07.2020

Z predchádzajúceho blogu už viete, že máme vo firme nový fešný prírastok – vzorkovník. Je krásny, je náš a je vytvorený špeciálne pre potreby digitálneho ofsetu. Ešte než sa zoznámite naživo a preklepnete si ho stránku po stránke, tu je stručná vizitka.  

Z čoho pozostáva?

Dali sme si záležať, aby vzorkovník tvorili len dlhodobo overené papiere s dobrou dostupnosťou. To bola od začiatku podmienka, keďže chceme spraviť proces výberu typu papiera čo najpohodlnejším pre klienta. Stavili sme teda na kvalitu, nie kvantitu. 

A teraz podrobnejšie, pre papierenských geekov. Čo v ňom nájdete?  

Natierané, nenatierané a kreatívne papiere, plus špeciálne materiály ako je Yupo blue či samolepky. Vyberáme pre vás pár highlightov, začneme s kategóriou nenatieraných papierov. 

Každý z nás pozná klasický, 80-gramový kancelársky papier, prezývaný aj ofsetový bezdrevný papier (v minulosti bol „drevný“, keďže sa doň pridávali piliny, aby bol lacnejší). Jeho „zelenšou“ alternatívou je stopercentne recyklovaný Impact Natural, jemne šedý s vlastnosťami podobnými klasike. Výhodou je väčšia šetrnosť k životnému prostrediu. Našou srdcovkou je knižný krémový papier Holmen Book, azda preto, že sa naň tlačila knižná séria o Harrym Potterovi. Medzi nenatieranými typmi máme aj predstaviteľov papierovej smotánky z prémiovej rady Munken alebo Pergraphica.

Ak hľadáte výraznejšiu, ba až katalógovú tlač, odporúčame siahnuť po kriedových papieroch s náterom pre docielenie efektu extra výraznej farby. Na výber je hlbokomatný, jedenkrát natieraný knižný papier G-print či exkluzívny Arctic Volume White. Špecialitkou tejto kategórie je jednostranne natieraný kartón – pohľadničák.

Kreatívne papiere sa používajú, keď chcete niečo poriadne zvýrazniť. Sú to papiere, ktoré majú zložitejšiu štruktúru, zaujímavý reliéf, môžu byť aj s metalickou povrchovou úpravou. Z takých bývajú špica vizitky či pozvánky. Sú totiž drsnejšie, hrboľaté, čo zvyšuje dojem prestíže. Ak sa bude organizátor Plesu v opere rozhodovať, na aký papier vytlačí pozvánky, určite bude vyberať z tejto časti nášho vzorkovníka. 

Medzi kreatívnymi papiermi máme špeciálne viacvrstvové papiere Multiloft. Z nich dokážeme vyrobiť skladaním hrubé vizitky alebo kartičky. Lisujeme dokopy viac vrstiev papiera, ktoré sa spolu zlepia. Na výber je viac stredových medzivrstiev, až desať rôznych farebných odtieňov.

Súčasťou kategórie špeciálnych materiálov je napríklad transparentný pauzovací papier či syntetický Yupo Blue. Aj samolepky ponúkajú širokú paletu výberu: môžete si zvoliť papierové či plastové, lesklé či matné. Dávame do pozornosti priľnavú fóliu bez lepidla, Yupo Tako, ktorá má vďaka mikroprísavkám výhodu opakovaného prilepovania/odlepovania. 

Aké sú jeho miery? 

Akurátne! Hľadali sme vhodný formát, aby sme nenavrhli niečo príliš robustné, čo by pri listovaní zavadzalo, ale zasa ani príliš malé, kde by štruktúra alebo iné podstatné detaily neboli dostatočne rozoznateľné. Tak sme pristúpili na zlatý stred, čo je formát A6.

Aký je jeho dizajn? 

Obal, teda šanón s klipmi, sme zvolili preto, aby papiere a výtlačky boli adekvátne chránené. A tiež preto, aby sa doň dali ľahko pridávať nové vzorky, prípadne tie neaktuálne odoberať. Vizáž nášho vzorkovníka bola pre nás dôležitá minimálne tak, ako výber a podrobné otestovanie všetkých papierov, ktoré doň zaradíme. Motív a štýl kreatívy sme vymýšľali v súčinnosti s tvorivými hlavičkami z agentúry 2CREATE. Celá dizajnová komunikácia sa nesie v hravom funky duchu.  

Aká je jeho životnosť? 

Veríme, že to s nami náš vzorkovník potiahne aspoň niekoľko rokov. Je navrhnutý tak, aby bol dokonale adaptovateľný. Ak sa stane, že výrobca určitý papier prestane vyrábať, hneď sa nahradí podobnou alternatívou. Do budúcna však rátame skôr s tým, že budeme ďalšie špeciálne materiály pridávať. 

Extra tip: O nových materiáloch a ich prípadnom využití či zaradení do vzorkovníka vás budeme vždy včas informovať. Nezabudnite sa pridať k odoberateľom našich newsletterov, aby sa k vám dôležité novinky dostali ešte zahorúca. 

Ako sa k nemu dostať? 

Nájdete ho u nás v bratislavskej centrále, kde vás jeho stranami prevedú odborníci z Typografie Plus, alebo si môžete dohodnúť stretnutie s naším obchodníkom, ktorý vám vzorkovník príde predstaviť.
Ak vám však viac vyhovuje samoštúdium, za symbolickú cenu si ho môžete zakúpiť aj v našom e-shope. 

Vedeli ste, že... ? 

Vzorkovník sme vyrobili v počte 300 kusov a jeho podobu od konceptu po finálny produkt šperkoval tím desiatich ľudí niekoľko mesiacov.

 

 

 

Späť

Ako vám môžeme pomôcť?

Zaujala vás naša ponuka alebo potrebujete poradiť? Kontaktujte nás prostredníctvom formuláru a náš profesionálny tím vám rád odpovie na všetky vaše otázky.

Ďakujeme za vyplnenie formuláru.
Gopay Verified by Visa Visa Visa electron Mastercard Electronic Mastercard SecureCode Mastercard Maestro