title

Blogovanie už nie je len výsadou onlinu! S Lenivou kuchárkou spolupracujeme na super projekte

27.02.2019

Veronika Čopíková, zakladateľka blogu Lenivakucharka.sk, je v skutočnosti absolútny protiklad definície lenivosti.  Blogerka roka 2017 v kategórii gastronómia si jedného dňa povedala, že blogovanie o jedle jej už nestačí a vymyslela si odvážny projekt vlastného časopisu. Ešte odvážnejšia bola ambícia postarať sa o produkciu svojpomocne, a práve toto ju privialo k nám do tlačiarne. Sme hrdí, že sme pomohli na svet jedinečnému (nielen) gastronomickému magazínu BREZZA. Aj vďaka kvalitnej tlači s vernými farbami sú recepty na jeho stránkach priam na zjedenie!

Veronika, viacerí ťa poznajú ako úspešnú foodblogerku. Ako vznikol nápad posunúť sa od blogovania k vlastnému časopisu? 
Magazín BREZZA vznikol koncom roka 2017, kedy som sa rozhodla, že prišiel čas skúsiť niečo nové. Na tvorbe magazínu ma lákalo najmä to, že som tam nebola viazaná tvorbou obsahu – nemusela som teda tvoriť len recepty, ale pokojne som si mohla vybrať aj iné témy, ako rozhovory, cestovanie, či iné. Zároveň som chcela vytvoriť priestor pre šikovných ľudí, ktorí by prostredníctvom magazínu mohli ukázať svoju tvorbu a talent, ktorý sa v nich skrýva. Oslovila som teda blízky okruh mojich priateľov – moju sestru Moniku z blogu listovnik.sk, Ivku z blogu Dottka.sk a Peťu z blogu officeyoga.sk. Spoločne s nimi a mojím priateľom Peťom sme sa následne pustili do tvorby prvého jarného čísla a neskôr sme pokračovali letným a jesenným. Letné a jesenné číslo sme ponúkali nielen v online pdf forme, ale zároveň sme ho aj v malom náklade tlačili. 
 

Čo presne sa skrýva za nezvyčajným menom BREZZA? 
Pomerne nezvyčajný názov BREZZA za sebou skrýva dvojzmysel. V prvom rade sme naším magazínom chceli vniesť trocha vánku do klasickej časopiseckej tvorby, nielen obsahovo, ale aj výberom fotografií a minimalistickým usporiadaním. Hodnotné čítanie, minimum reklamy a tematickosť boli hlavné body programu, ktorého sme sa držali pri tvorbe doteraz vytvorených čísiel. V preklade z taliančiny znamená BREZZA vánok a – s vynechaním jedného Z – je to môj obľúbený strom. 


Nápad je jedna vec, realizácia druhá. Aké výzvy prináša svojpomocná produkcia magazínu?
Veľké! Až tu som zistila, že každý z nás má inú predstavu o čase, usporiadaní, spolupráci a komunikácii. S tým sa snažím naučiť pracovať a mať lepšie porozumenie, nakoľko každý z nás má od magazínu iné očakávania a predstavy. Druhou výzvou bol samotný time manažment, v dnešnej dobe s ním máme problémy asi všetci a nakoľko magazín vytvárame popri práci, častokrát bojujeme so spánkom, či vyberaním dovolenky na vytvorenie obsahu do magazínu. Tou poslednou je samotná tlač magazínu, jeho distribúcia, marketing a predaj. V tejto oblasti sa stále máme čo učiť, ale zároveň nás to motivuje pokračovať, pretože veríme, že to má zmysel. 

Tlač magazínov BREZZA sme zabezpečovali my. Prečo si sa rozhodla práve pre nás? Čím sme ťa očarili? :)
Keď sme sa rozhodli, že magazín budeme tlačiť, oslovila som niekoľko firiem v rámci Bratislavy a jej okolia. Odpovede od spoločností sa odlišovali prístupom – ten najlepší prišiel práve od vášho obchodného riaditeľa, pána Polgára, ktorý reagoval veľmi promptne, zavolal mi a vysvetlil všetky potrebné aspekty dôležité pre tlač. Neskôr sa s nami stretol aj osobne, previedol nás ich priestormi a v rámci realizácie tlače letného a jesenného čísla nás veľa naučil. So spoluprácou sme boli veľmi spokojní a verím, že ak sa naskytne ďalšia príležitosť na pekný projekt, budeme v nej pokračovať.

Je niečo, čo ťa v rámci tlačiarenského procesu prekvapilo? Napríklad, že si si to predstavovala jednoduchšie? Alebo že si ostala príjemne zaskočená technickými možnosťami tlače?  
Keďže sme sa súčasne s tvorbou magazínu BREZZA učili aj používať program InDesign, viacero vecí bolo pre nás prekvapením. Napríklad možnosti výberu papiera, pretože čo papier, to iné farby na fotkách, cenotvorba a rýchlosť tlače magazínu, ale aj technická stránka prípravy magazínu na tlač. Prvýkrát sme sa tak stretli s nastavovaním rozmerov chrbátika magazínu, okrajov a rozlíšenia fotografií, ktoré sa odrazili na výslednej kvalite. Príjemne ma prekvapila najmä možnosť tlačiť magazín či knihu aj v menšom náklade, ktorú umožňuje technológia HP Indigo. Pri ofsetovej tlači nás totiž dosť odrádzala vysoká jednotková cena za kus, ktorá bola pre nás pri náklade menšom než 1000 kusov doslova nerentabilná. Nakoľko magazín je pre nás ešte skôr voľnočasovým než zarábajúcim projektom, využili sme možnosť tlače menšieho nákladu s nižšou cenou a pri stále výbornej kvalite.

Ak by ste si chceli zadarmo stiahnuť jednotlivé čísla magazínu BREZZA, nájdete ich tu.

 

Späť

Ako vám môžeme pomôcť?

Zaujala vás naša ponuka alebo potrebujete poradiť? Kontaktujte nás prostredníctvom formuláru a náš profesionálny tím vám rád odpovie na všetky vaše otázky.

Ďakujeme za vyplnenie formuláru.